Bewustwording

Bewustwording

Bij organisaties en bedrijven richt In Food Shape zich op het vergroten van het bewustzijn dat leefstijl erg belangrijk is om gezondheid te verbeteren, met name op het gebied van welvaartsziekten zoals diabetes type 2, hart- en vaatziekten.
Daartoe zet ik strategische Storytelling in bij lezingen, presentaties en workshops. Humor is een belangrijk ingrediënt van de nudging programma’s die ik ontwikkel: podcasts, videoclips, webinars om gedragsverandering teweeg te brengen op leefstijlgebied.
Belangrijk hierbij is dat het om een reeks van videoclips, podcasts, webinars,… gaat waarbij de herhaling van het format, de herkenbaarheid van de vorm, het beeld, het geluid, en de laagdrempeligheid van de insteek aansluiting vindt bij de toehoorder. Een soort ‘hapklare’ brokken die net als fast-food achteloos naar binnen wordt geschoven.
Onder mijn klanten bevinden zich bedrijven, zorgverzekeraars, overheden, organisaties, verenigingen, maar ook artsen en paramedici.
De programma’s die ik ontwikkel zijn uniek, nieuw en laagdrempelig. Omdat ik als ervaringsdeskundige een serieus onderwerp met mijn methodiek op diverse luchtige manieren onder de aandacht breng, breng ik een feel good gevoel over bij de doelgroep. Is dat niet precies hoe reclame werkt? We hebben gezien hoe sterk dat kan werken, dus waarom dat niet inzetten bij ‘interventies’?

Programma’s

Onder mijn klanten bevinden zich bedrijven, zorgverzekeraars, overheden, organisaties, verenigingen, maar ook artsen en paramedici.De programma’s die ik ontwikkel zijn uniek, nieuw en laagdrempelig. Omdat ik als ervaringsdeskundige een serieus onderwerp met mijn methodiek op diverse luchtige manieren onder de aandacht breng, breng ik een feel good gevoel over bij de doelgroep. Is dat niet precies hoe reclame werkt? We hebben gezien hoe sterk dat kan werken, dus waarom dat niet inzetten bij ‘interventies’?

Duurzame inzetbaarheid

Laagdrempelige (digitale) nudgingprogramma’s (herkenbaarheid, beschikbaarheid, herhaling, fun-factor,…) verhoogt het bewustzijn en verbetert de inzetbaarheid van medewerkers. Ik ontwikkel daarvoor (maatwerk) vlogs, podcasts, videoclips, webinars,…

Creatieve partner

Innovatieve projecten voor leefstijlverandering kunnen een beroep op mij doen om mee te denken over en het implementeren van creatieve manieren om bewustwording te vergroten. (Specialisatie: lage SES)

Bruggen slaan

De gapende kloof tussen wetenschap en (toekomstige) patiënt overbruggen door storytelling in te zetten als interactieve interventie.

Presentaties

Voor bedrijven, organisaties, overheden, en  zorgprofessionals verzorg ik presentaties over leefstijl of voeding gerelateerde onderwerpen. De presentaties worden aangepast aan het thema van de bijeenkomst, of aan de vraag van de opdrachtgever.

Culturele Peergroups

Mensen met diverse culturele achtergronden inspireren tot leefstijlverandering door rolmodellen uit de peergroep. (Video)Storytelling is een heel sterk medium hierbij.

Vlog

Als MoJo (Mobiele Journalist) heb ik ruime ervaring met (semi)live verslag leggen tijdens events op gebied van leefstijl(geneeskunde). Ervaar het voordeel van een freelancer die snelheid en flexibiliteit houdt in uw cross-mediale communicatie. Dit alles kan met vertaling en ondertiteling. Voor uw internationale netwerk of markt wordt een native speaker ingeschakeld die uw video van een professionele Engelse ondertiteling voorziet.

Andere (zorg)professionals

Ben jij arts, diëtist of een andere professional, die meer cliënten aan zich wil binden? Dan is een (kook)vlog de ideale manier om jouw doelgroep op een laagdrempelige manier kennis met je te laten maken.  Ik lever maatwerk: Van enkel editen van bestaand materiaal tot het complete project (van script tot crossmediale plaatsing), en alles daartussen.

‘Wanneer een bloem niet bloeit, repareer je de omgeving waarin ze groeit, niet de bloem.’

Contact

Waarmee kan ik jou van dienst zijn?


Made with love by I-Von. All rights Reserved.